Вітаю Вас Гість!
П`ятниця, 23.04.2021, 14:34
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Фінансовий звіт

"Гаряча лінія"

Інклюзія

Годинник

Комишня:

Пошук

Зворотній зв'язок

Ми на карті району

Комишня
Комишня на карті Миргородського району

Друзі сайту





Календар

Святковий календар. Спілкуємося українською мовою

ЗНО 2018

Методичні рекомендації

Стан підручників є важливим показником рівня виховної роботи в школі, першою візитною карткою школи.
Сьогодні потрібна систематична робота як бібліотекаря, так і директора школи, класних керівників, учителів щодо збереження й розширення книжкового фонду, формування його ядра. Треба перекреслити стереотипні підходи до комплектування фонду: шукати шляхи розширення книжкового фонду нетрадиційними методами, проводити доброчинні акції «Подаруй книгу», «Підтримай бібліотеку», «Родина – бібліотеці» та інші.

Питання збереження книжок, книжкових фондів шкільних бібліотек в остання роки все більше турбує не тільки бібліотечних працівників, керівників шкіл, учителів, а й усю широку громадськість. Проте фонди бідніють не тільки тоді, коли не надходить нова література, а й тоді. Коли книжка втрачена. Коли вона пошматована, вирвані сторінки, ілюстрації. Продовжити життя книги насамперед – запобігти її швидкому старінню.

Дбайливе ставлення до книжки – проблема моральна. І тут потрібно об’єднати зусилля школи, сім’ї, бібліотеки.

Тільки ефективна продумана система роботи з дітьми сприятиме вихованню в них читацьких навичок та навичок умілого користування книжкою.


У зв’язку з цим можна провести бесіди:          

«Чи знаєш ти, для чого складається фонд підручників»;

«Як створюється підручник, книжка»;

«Бережи підручник»;

«Як берегти книгу»;

«Правила читання книги»;

«Звідки книга прийшла»;

«Скільки коштує підручник»;

«Моя книга – моє обличчя»;

«Бережи книжку – джерело знань»;

«Книга – твій найкращий друг»;

«Чи знаєш ти свій підручник».

У класних кімнатах доцільно мати стенд, на якому розмістити правила користування книжкою. Тут можуть бути і прізвища учнів, які зберігають свої книжки найкраще. Учні, які дбайливо ставляться до книжки, усіляко заохочуються. Це можуть бути невеличкі подарунки, книжки, листівки, закладки.

Для більшої зацікавленості дітей у підтриманні доброго стану навчальної книги можна вдатися до такого заохочення: кращий підручник видається тому. Хто здав кращий за станом наприкінці року. Це потребує від учителів, бібліотекарів точності та об’єктивності. У кожному класі створюється актив бережливих, які перевіряють стан підручників, проводять змагання. Роботу активу організовують і контролюють не лише учні, а й вчителі. 
Рейди-перевірки стану підручників здійснюють в окремих класах і в усій школі.     
Форма відомості рейду-перевірки стану збереження підручників може бути такою:
№ з/п       Дата      Клас        Прізвище, ім’я учня      Зауваження       Відмітка про виправлення
Форми ознайомлення з наслідками перевірки можуть бути різні: тематичні лінійки, спеціальні випуски «Блискавок», доведення до відома батьків на батьківських зборах.

Для підведення підсумків змагання визначаються 
критерії оцінювання стану книги:
відмінний (5) – був у користуванні, але не має пошкоджень і помарок, має обкладинку і закладку;
хороший (4) – має незначні пошкодження і помарки;
задовільний (3) – має значні пошкодження і помарки, але придатний для користування;
незадовільний (2) – має значні пошкодження і помарки, не придатний для користування.
Замість оцінок можна використовувати кольорові позначки (5 – червоний, 4 – зелений і т.п.).

Результати змагань можна оцінювати балами приблизно так:
збереження у відмінному стані книг – 5 балів;
збереження обкладинки – з бали;
виготовлення закладки – 1 бал.
Для заохочення в змаганнях учні, які мають оцінку «5» за збереження навчальних книг, одержують емблеми переможців, кольорові вимпели, виготовлені членами бібліотечного активу. Кращі класи нагороджуються грамотами.

Під час проведення конкурсу 
організовуються виставки:                     

«Такими ми були – такими ми стали»;

«Бережи підручник, він потрібний твоїм молодшим товаришам»;

«Їх можна було б прочитати, але…» (загублені читачами книги);

«Продовжити життя книги може кожен»;

«Книга – друге життя»;

«Книга просить уваги».

Виховати в кожного учня повагу і любов до книги, навчити дбайливо поводитися з книжковим багатством допоможе якісна та естетично оформлена наочна агітація:
єдині вимоги до учнів щодо бережливого ставлення до навчальної книги;
правила користування підручниками;
правила поводження з книгою;
правила читання.

Випускаються спеціальні бюлетені, стіннівки:
«Книга дякує»;
«Книга скаржиться»;
«Їм треба нагадати, як книгу шанувати»;
«Учись і ти, як книгу берегти».

У кожному класі бажано оформити куточок «Підручникам довге життя» за такими розділами:
1. Правила поводження з підручником.
2. Критерії оцінювання стану підручників.
3.Звернення до батьків щодо відповідальності за збереження навчальної літератури.

Виховувати в учнів любов до книжки, бережливе ставлення до цього великого скарбу, людського розуму, мудрості й досвіду потрібно з першого дня перебування дитини в школі.

Дітям потрібно довести, що книга - не тільки матеріальна цінність, а й насамперед цінність духовна, з якої починається усвідомлення таких моральних критеріїв, як Батьківщина, честь. Справедливість, доброта. Повага. З цією метою доцільно проводити урочисте вручення підручників, екскурсії до бібліотеки, посвята в читачі, зустрічі з письменниками рідного краю.

Важливим етапом у проведенні акції є «Тиждень дитячого читання», «Тиждень знань», «День бібліотеки» тощо.
Рекомендуємо  
план проведення Тижня щодо збереження навчальної книги.

1 день – відкриття «Тижня книги»:


 1. Бесіда «Книги – наші вірні друзі».
 2. Знайомство зі шкільною бібліотекою (1 клас).
3. «Наш вернісаж» - виставка малюнків до улюбленої книги (1-4 класи).

2 день – «Підтримай бібліотеку»:

 1. Виставка домашніх бібліотечок «Моя улюблена книга» (2-4 класи).
2. Доброчинна акція «Подаруй книгу бібліотеці».

3 день – «Підручник просить допомоги»:

 1. Рейд-перевірка стану підручників.
2. Виставка книг «Такими ми були – такими ми стали».

4 день – «Їм треба нагадати, як книгу шанувати»:

 1. Виставка стінних газет, бюлетенів.
2. Свято книги. Літературно-театралізована вистава.

5 день – «Книги – морська глибина»:

 1. Усний журнал «Навчання із захопленням».

2. Підведення підсумків «Тижня книги». Нагородження переможців.